tirsdag den 8. juni 2010

A quick photo-introduction to Ilullisat - in Danish (but it's 90% BS anyway)


Vores kære hjem (altså huset til højre)



Mine med-guider ved kællingekløften. Jeg ved ikke om Ugne står og overvejer at aflaste os..?



En af de tre kirkegårde i Ilulissat. De er dog ikke alle aktive. Denne kirkegård har været ude af brug i en længere periode, men de ældre der skal til at finde et sted, vil gerne ligge hos deres forældre, der ligger her. Derfor tages den i brug i højere grad nu. På den anden side af kammen er der en smuk havudsigt.



Udsigt mod nord fra vejen, der går op til Sermermiut-dalen. En af byens mange hundepladser i forgrunden. På den lille stenknold er det byens kirke nr 2. Blev bygget som trøst for en af de mange nedlagte bygders tvangsflyttede befolkninger.



Et meget almindeligt skilt. Det større hus på højre side af vejen er Restaurant Marmartut, hvor vi forhåbentlig skal op og spise grønlandsk buffet her en af dagene.



Byens pragt af en fodboldbane, hvor byens to hold kæmper hver weekend. Det må gøre kedeligt ondt lave glidende tacklinger.



Sportshallen - og kulturhuset i baggrunden. I weekenden er her loppemarked



Pisifik. Et af supermarkederne. Her kan man både finde varer fra Urtekram og Svansø. Vareudvalget har virkelig imponeret mig. Gad vide om det er lige så høj kvalitet i Uummannaq. Noget siger mig, at jeg ikke skal regne med det.



2'eren. Der er to tankstationer i byen. Den ene ligger her, den anden ligger nede ved havnen (selvfølgelig).

Ingen kommentarer: