søndag den 24. februar 2008

I won, I won, I won!

Puha en lang dag.
Startede dagen med at arbejde oppe i drivhuset de foerste 4 timer. Derefter tog jeg med Sarah og datteren Skye til Penticton, som er den naermeste "storby", hvor Skye skulle til en venindes 12-aars foedselsdag. Foer end jeg vidste af det, sad jeg paa en restaurant sammen med 20 12-aarige piger og hilste paa foedselarens mor. Det var nu en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor jeg bare sad og snakkede med Sarah om alt lige fra den katolske verden i lille Danmark til hendes fortid som pot-pusher i Yukon (den kvinde har proevet nogle vilde ting - og hun er kun 33 aar)
Her til aften var vi til Spring Fling i Cawston Community Hall, hvor der var et velgoerenhedsarrangement for sociale aktiviteter i Cawston, Keremeos og omegn.
3 lokale bands spillede alt fra Led Zeppelin over Janis Joplin til selvskreven reggae. Det var en meget interessant og meget skaeg aften, hvor jeg bare kunne sidde og kigge og kigge. Alle kendte alle, og der blev derfor lagt maerke til ham den fremmede med det lyse haar. Efterhaanden fandt de fleste ud af at jeg arbejder hos Sarah, og saa spurgte de ellers loes.
Canadiene er virkelig soede og interesserede mennesker, det maa man sgu give dem.
Aftenens hoejdepunkt for mig var dog, da jeg til min meget store overraskelse vandt aftenens lodtraekning (alle fik et lod, da man betalte entre). Praemien var en kaempe kasse fyldt med produkter fra en masse af gaardene rundt om i dalen. Jeg har faaet alt lige fra peach plum jam til apricot and apple fruit rolls. Det er helt vildt laekkert!
Men det var en meeeeget lang tur fra mit bord og op til scenen, da jeg skulle modtage praemien, men jeg klarede den!

Paa et tidspunkt maa jeg uploade billeder af kassen og fortaelle mere om aftenen; om dalens ene boesse, der optraadte som Cher, den lokale fulderik, den intense potrygning og meget mere. Men nu vil jeg gaa i seng, for jeg skal tidligt op. For i morgen er det dagen, hvor Aslak tager til Apex (eller rettere sagt Nickelplate Nordic Centre), og saa skal der loebes paa ski!

Hep

Ingen kommentarer: