mandag den 5. januar 2009

Recipe for hang-overs

Det er en skæg ting. Man sidder i en lejlighed i SoHo med udsigt til Empire State Building en mandag formiddag og føler sig hjemme. Men man er samtidigt også bevidst om, at man om 4 dage er på vej hjem til hjemmet på Enghavevej. Det kan vel kun betyde, at man er glad for den situation man står i..? Det er vist den fornemmelse, der sidder i min mave, idet jeg sidder her og nyder stilheden i lejligheden.

De andre er i dag taget på MoMa inden Christian tager hjem i morgen. Imens nyder jeg en stille kop kaffe i lejligheden foran computeren inden turen går ud mod East Village, hvor jeg for et par dage siden bevægede mig ud, for der at finde endnu en fantastisk side af New York. Det er helt utroligt, hvor meget denne by har at byde på, eller det vil sige, hvor meget den Manhattan'ske del af byen har at byde på.

Det var for eksempel dagen efter Christians fødselsdag igår - som i øvrigt blev fejret med maner. Da vi endelig kom ud af fjerene var klokken hen af solnedgang, og vi havde ikke fået noget ud af dagen - på nogen måde. Så ringer Christoffer og foreslår, at vi mødes hos dem og går en tur i det smukke klare vejr. Det ender med, at vi tager ud til Brooklyn Bridge og går en tur over til Brooklyn Heights mens solen går ned bag Frihedsgudinden. Fra Brooklyn Heigths er der en fantastisk udsigt over Manhattan, hvor Empire State Building rager op over alt andet, og der skabes hurtigt en konsensus om, at det er aftenen for en tur op i den høje bygning.

En Tom Yum-suppe og et subway-ride senere står vi ved indgangen til Empire State, og opdager til vores store glæde, at der ingen kø er. Derfra går turen de der 86 etager op til vi står overfor et helt imponerende view over New York. Jeg tror det bliver en oplevelse, der kommer til at influere voldsomt på mit hidtidige happy place. Det er ikke muligt at beskrive, hvor overvældende det er at stå deroppe og se ned på en by, der svømmer i lys.

Ovenstående kan i den grad anbefales i forhold til at få bugt med tømmermænd.

BTW - Jeg har taget ustyrligt mange billeder herovre og vil forsøge at få uploadet nogle af dem snarest muligt

Ingen kommentarer: