lørdag den 27. december 2008

Saturday, December 27, 2008

På en eller anden vis har jeg snart befundet mig i New York i en uge, og jeg har jo slet ikke præsenteret, hvor det er jeg lige nu sidder med fødderne på bordet og computeren på skødet.

Lejligheden tilhører min gamle ven Christoffer og hans kone (!) Lea i den tid, han læser Computer Science herovre på Columbia University. Det er en lille 2-værelses med et lille køkken, hvor jeg er så heldig at måtte låne sovesofaen inde i stuen.
Lejligheden ligger i SoHo lige vest for Broadway på adressen 174 Spring Street. Desværre kan selve hoveddøren ikke ses på Google Maps, fordi der er en lastvogn i vejen, men den findes lige til venstre for den hvide overdækning, hvor der står LeSportSac på.


View Larger Map

Det er skægt at komme til en by og på en eller anden måde blive en del af en hverdag. Christoffer og Lea bor jo herovre og skal huske at købe køkkenrulle, klude og opvaskemiddel, så det er virkelig forskelligt fra de gange jeg ellers har været i storbyer.
Jeg var for eksempel i IKEA med Lea igår for at finde bord og stole til køkkenet. Det var i øvrigt en helt vild oplevelse. Der går en gratis watertaxi lige syd for Brooklyn Bridge, der transporterer folk over East River til IKEA i Brooklyn (Det er da intet mindre end fantastisk!).

Idet man træder ind i IKEA, er man lige nødt til at stoppe op engang og knibe sig selv i armen. For i et øjeblik står man i Gentofte og er på vej hjem til Vesterbro - altså når man ser bort fra de spanske skiltninger.

Derudover er dagene herovre indtil videre gået med at få et indtryk af lokalområdet (bare det i sig selv er jo en umulig opgave), gå lange ture, drikke kaffe, hygge med Lea og Christoffer og chille rundt på egen hånd i Central Park.

Min store plan for denne lørdag er, at jeg skal ud og nyde cykler i nogle butikker, jeg har fundet på nettet (Benni og Peter, I skulle have været her!). Indtil videre består listen af TrackStar, NYC Bikes, King Kog og Bike Works - et par af dem ligger i Brooklyn, så nu får vi at se hvor meget jeg når, men ellers er det nok bare at gå rundt i gaderne.. Mums.

Inden jeg slutter.
Nogle få billeder fra dagene indtil videre:


Udsigten fra lejlighedens køkken. Retningen er syd-sydvest


Christoffer og Lea juleaften hjemme hos Christoffers søster


Creation de Christoffer et Aslak. Så stolt man er.



Udsigten juleaften. Lotte, Christoffers søster, bor i Jersey med sin mand Stefan lige ud til vandet med en ganske ok udsigt.

Nu vil jeg vende tilbage til Dave Matthews-koncert inden jeg bevæger mig udenfor.

Schüss

Ingen kommentarer: