mandag den 14. april 2008

Nu med kystlivredning og international turnering

Har egentlig bare tænkt mig at give et livstegn.
Siden jeg kom hjem fra Italien er tiden primært gået med at male mit nye værelse og falde til ro her.
Til at give et afbræk i hverdagen, var jeg her i weekenden på kystlivredderuddannelseskursus i Tommerup på Fyyns laand (af alle steder..).
Vi ankom fredag morgen kl 9.30 og var hjemme igen i går aftes kl 22.30, så det har været en ordentlig fornøjelse.
Weekenden har været helt utrolig. Programmet kørte fra 7-8 om morgenen og sluttede først igen omkring kl 23, kun afbrudt af korte kaffepauser, frokost og aftensmad.
Alligevel har det været en ubetinget fantastisk oplevelse, hvor jeg har lært virkelig meget. Lige fra førstehjælp over livredningsteknikker til øget fysisk formåen under vandet.
Næste skridt i uddannelsen er Modul 2, hvor vi skal til Slipshavn Marinehjemmeværnsstation ved Nyborg og træne med speedbåden og de rescueboards vi arbejder med på stranden - det bliver sejt!

Derudover byder den store fremtid på stor international ultimate-turnering i Kongens København i den kommende weekend. Turneringen hedder WCU og bliver et kæmpe brag, hvor undertegnede forhåbentligt kan ses på staff-holdet - link til websitet findes her.

Jeg vil på det kraftigste opfordre alle til at lægge ruten forbi Valbyparken (lige ved Club Danmark Hallen) og kigge efter flyvende hvide, flade genstande! Jeg vil højst sandsynligt være at finde derude hele weekenden, så jeg skal nok holde øjne og ører åbne.

Jeg håber vi ses!

Ingen kommentarer: